Close

Scoren doe je met Supreme Hosting en PerfectView CRM

Probeer nu 14 dagen gratis
RELATIEBEHEER

Basis van succes

Zijn jouw klanten, prospects en leveranciers al jouw Ambassadeurs?
Nee! Maak ze dat,

VERKOOP

Meer omzet per klant.

Doe op het juiste moment de juiste aanbieding.

KLANTENSERVICE

Betere service.

Een hogere klanttevredenheid verzekerd.

MARKETING

Meer leads
Inspireer je relaties met aanbiedingen op maat.

Wat is CRM?

Wat is CRM? CRM staat voor Customer Relationship Management. In een CRM systeem wordt waardevolle informatie van je relaties vastgelegd. Door deze manier van werken succesvol in te zetten creëer je meer kansen die je beter kunt opvolgen.

De definitie van CRM is dus het centraal stellen van mensen in plaats van producten of diensten: Customer Relationship Management. Dat lijkt een open deur maar veel organisaties werken precies andersom. Meestal geloof je zo sterk in je eigen product, dienst of doel dat het belang ervan vanzelfsprekend lijkt.

Customer Relationship Management helpt om relatiegericht te werken. Of het nu klanten, leden, studenten, collega’s, aandeelhouders, zakelijk partners, leveranciers of patiënten betreft. Kortom wat is CRM? De volgende stap in het op een hoger niveau brengen van je onderneming.

Waarom is CRM belangrijk?

Je gaat groeien door CRM. Niet alleen je prestaties worden beter maar ook je merk wordt sterker. Dat lijkt te mooi om waar te zijn maar met CRM zijn die beloftes heel concreet te maken.

Heel dag verzamelen jij en je collega’s ontzettend veel informatie. Accountmanagers zitten op locatie en vangen wensen op. Klantenservicemedewerkers praten met zowel bestaande als potentiële klanten over mogelijke productverbeteringen. Terwijl marketeers doelgroepinformatie verzamelen. En ga zo maar door.

Al deze kennis wordt meestal in verschillende systemen bewaard. Soms zelfs alleen in het hoofd van een collega. Terwijl productverbeteringen juist terecht moeten komen bij productontwikkeling. En verkoopkansen bij het sales team. Belangrijke details die het verschil kunnen maken tussen het wel of niet overgaan tot aankoop raken verloren.

Een CRM systeem zorgt ervoor dat deze details centraal en overzichtelijk worden vastgelegd. Voor iedereen op elk moment en elke locatie toegankelijk via de cloud. Zo ben je in ieder gesprek volledig op de hoogte van de stand van zaken. Je kunt sneller inspelen op de behoefte van je klant en gaat dus ook sneller en meer resultaat boeken.

Wat is de toegevoegde waarde?

Door Customer Relationship Management te gebruiken zal je merken dat je relaties meer waarde gaan opleveren.

Hoe meer informatie je verzamelt hoe gerichter je antwoord kunt geven op de vragen. Omdat je meer vragen kunt beantwoorden wordt de betrokkenheid van je relaties bij jouw organisatie groter. Als die betrokkenheid groter is zal je merken dat je relaties meer waarde opleveren. 

‘De mens staat centraal door gebruik te maken van CRM.’

Neem contact met ons op

Wenst u meer informatie over al de mogelijkheden van PerfectView CRM.

Neem dan Contact met ons op